جمعه، تیر ۲۷، ۱۳۸۲

پيش برو که کوه آغوشش را براي در برگرفتنت باز کرده
پيش برو و خسته نباشي
--------------------------------------------------------------

امروز رفته بودم دارآباد. يعني ديشب ساعت ٧ شروع کردم . آخه روزها خيلي گرمه و ترجيح دادم شب حرکت کنم.
خلاصه شروع کردم بالا رفتن . ولي نزديک غروب تصميم گرفتم از طرف چشمه درازلش ادامه مسير بدم و اين بزرگترين اشتباهم بود. بعد از رسيدنم به چشمه تا ساعت ٥/٩ استراحت کردم و بعد شروع کردم به بالا رفتن. تا يه جايي از مسير قبلي بهتر بود. ولي درست زير خط الراس يک تيکه به شدت ريزشي بود و من هم با وجود اينکه نور تهران مسيرمو روشن کرده بود ، ولي گاهي پاکوب رو گم مي کردم و خلاصه فلاکت و بدبختي. فکر کنم نزديک ساعت ١٢ شب بالاخره رسيدم رو خط الراس. منتها چون شب بود مدام تو تخمين فاصله اشتباه مي کردم .
کلا صعودهاي شبانه احتياج به روحيه بالا و صبر خيلي زيادي داره. چون به خاطر تاريکي نمي تونيد فاصله رو درست تشخيص بديد و ضمنا منظره کوه تو شب زياد جالب نيست. چون هرسنگ و بته اي به خاطر سايه روشن هاي شبانه شکلش تغيير مي کنه.
خلاصه روي خط الراس باد شديدي مي اومد که با وجود خنکي هوا باعث تشنگي شديد مي شد و من فقط روي خط الراس نزديک ٣ ليتر آب خوردم.
بالاخره حوالي ساعت ٢ نيمه شب درحالي که از نظر روحي و جسمي به شدت خسته بودم به قله دارآباد رسيدم. ٤ ٥ نفر تو پناهگاه بودند و من هم بعد از خوردن شام نزديک ساعت ٣ صبح تو کيسه خوابم خوابيدم.
من از اول برنامه رو جوري چيده بودم که حوالي ساعت ٧ صبح بلند شم و از طرف تيغه ها برم سمت قله توچال . ولي صبح خستگي مفرط من رو کاملا منصرف کرد . چون اولا ديدم آذوقه مناسب ندارم و طي مسير تيغه ها تا حوالي قله لزون نزديک ٥ ساعت و از اونجا تا قيه توچال نزديک به ٢ ساعت وقت مي خواد و من ديدم که اصلا توانايي يک صعود ٧ ساعته سنگين رو ندارم. خلاصه منصرف شدم و برگشتم به سمت پايين. از طرف يال بيمارستان رفتم . ولي يک اشتباه باعث شد که شن اسکي دارآباد رو که شن اسکي خيلي خوبيه گم کنم و اين مساله منو تو دردسر بدي انداخت . چون مسيري که من اومدم، علي رغم اينکه ٣ ٤ بار تغيير مسير دادم ، به شکل سنگريزه کم عمق رو يک سطح سفت ( سنگ يا خاک کوبيده) بود و باعث شد تو مسير برگشت نزديک به ٣٠ دفعه زمين بخورم . طوري که تو ٣٠٠ متر آخر مسير عملا داشت گريه ام مي گرفت . خلاصه به هر بدبختي بود خودم رو به مسير اصلي رسوندم و از اونجا هم به کافه دارآباد که از خستگي نزديک ١ ساعت استراحت کردم. و بعد هم پايين اومدم . وقتي برنامه تموم شد ساعت ٣٠/١٣ ظهر جمعه بود.

نکته ها :
١- من اشتباه کردم که بدون آمادگي چنين برنامه سنگيني رفتم . آخه آخرين برنامه سنگين که رفتم آزاد کوه زمستانه تو اوايل سال نزديک به ٤ ماه پيش بود . وگرنه من همين برنامه رو وقتي آمادگي خوبي داشتم تو ٤ ساعت اجرا کرده بودم . (از ٩ شب تا ١ صبح)
٢- احساس فتح يک قله حتي اگر مثل دارآباد خيلي بلند نباشه خيلي شيرينه. من آخرين بار اين حس رو نزديک به ١ سال پيش و در قله برج (٤٣٠٠ متر) تجربه کردم و ديگه جبر زندگي چنين فرصتي بهم نداد. براي همين با تمام سختي ها وقتي به قله رسيدم مي خواستم از خوشحالي داد بزنم.
٣- ديشب موقع بالا رفتن مدام افسوس مي خوردم که چرا عزيز دلم پيش من نيست . ولي بعدا خيلي خوشحال شدم که با اين همه سختي اون همراهم نيست . چون با برنامه اي که من ديشب رفتم هرکي بود از هر چي کوه و کوهنورد بدش مي امد.
٤- نزديک خط الراس وقتي با بدبختي بالا مي رفتم صداي يک سار که از نزديک پام پريد و بعدش هم مدام با حالت تهاجمي دورم مي چرخيد ( شايد براي دفاع از لونه اش) نزديک بود من رو سکته بده. من اول قکر کردم ماره و براي همين باتومم رو بالا گرفته بودم تا اگر حمله کرد بتونم دفاع کنم . ولي حالا هر چي فکر مي کنم مي بينم مار جيک جيک يا چيزي شبيه به اين نمي کنه.
--------------------------------------------------------------

خدايا ! غم دوري داره منو مي کشه . دارم داغون مي شم. کاش غبار مي شدم و باد من رو به طرف خانه عزيز دلم مي برد .
خدايا ! من الآن اينقدر طاقتم براي يک شب دوري کمه چطور مي تونم دوري ٢ ٣ ماهه عزيز دلم رو تحمل کنم ؟
خدايا! کمکم کن . نگذار درد جدايي منو ناتوان کنه .
خدايا ! کمکم کن زودتر اين روزهاي جدايي تموم شه .